Επικοινωνία – Συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού, Αδελφοποιήσεις, Ανταλλαγή επισκέψεων, κτλ. Σχολικό Έτος 2013-2014
Το σχολείο μας 1. Γυμνάσιο Χαλκίδας έχει παράδοση στις συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού με Comenius και στις αδελφοποιήσεις eTwinning με σχολεία της Ευρώπης, ανταλλαγή επισκέψεων κτλ.
Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς 2013-2014 υλοποιήθηκε και εξακολουθεί να υλοποιείται από τρεις εκπαιδευτικούς (Ρούλα Κεχρή Συντονίστρια, Λουίζα Παπάντου και Ελένη Τσαρουχά) με 40 μαθητές πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο «Είμαι Ευρωπαίος Πολίτης: Ζω & Ταξιδεύω στην Ευρώπη μου» με εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο, στο Ελληνικό Σχολείο της Φρανκφούρτης, στην πρωτεύουσα της Βάδης Βυρτεμβέργης Στουτγάρδη, στην ιστορική Χαιδελβέργη, στην Μέκκα του διεθνούς εμπορίου στη Φρανκφούρτη καθώς και στην παραδοσιακή αλσατική γαλλική πόλη του Colmar όπου οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την ευρωπαϊκή Ταυτότητα, να εξασκηθούν στις τρεις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) που διδάσκονται στο σχολείο μας, να ενημερωθούν για τις δυνατότητες εργασίας, σπουδών στην Ευρωπαϊκή ¨Ένωση όπως και να συνεργαστούν με μαθητές του εξωτερικού.
To συγκεκριμένο πρόγραμμα επιλέχτηκε από το σχολικό Σύμβουλο της ΔΔΕ Εύβοιας κ.Παναγιώτου να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα Μένων –για τη σχολική καινοτομία www.innovation.edu.gr γιατί είναι καινοτόμο και δίνει αξίες στους μαθητές χρήσιμες για το μέλλον τους και την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Τρεις (3) αδελφοποιήσεις eTwinning τρέχουν επίσης την τρέχουσα σχολική χρονιά :
1) “Ich und meine Schule” = Εγώ και το σχολείο μου
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98378
Γλώσσα Εργασίας η Γερμανική
Οι καθηγητές και οι χώρες που συνεργάζονται είναι δεκαπέντε (15):
- SchuleAnna Kończal, Gimnazjum nr 1 w Barcinie, Poland
- Lenka Nagyová, Základná škola Andreja Kmeťa ul. M.R.Štefánika 34, Levice, Slovakia
- Eleni Tsaroucha, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Kirikou Evangelia, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Konstantina Chryssanthopoulou, 2ο Gymnasium Stavroupolis, Greece
- Roksana Rajtmajer, Gimnazjum nr 1 w Boguszowie-Gorcach, Poland
- Georgia Stavrianidou, Gymnasio Skydras, Greece
- Piret Kelgo, Loo Keskkool, Estonia
- Antti Piiroinen, Mankkaa secondary school, Finland
- Tihana Mudrovčić, OŠ Josipa Antuna Ćolnića, Croatia
- Tina Ipavec, OŠ Šmarje pri Jelšah, Slovenia
- Adrian Mihiotis, Scoala nr 17 “Pia Bratianu”, Romania
- Andrea Konušová, Základná škola Dr. Janského č.2, Slovakia
- Vlasta Vaňková, ZŠ Jungmannova Litovel, Czech Republic
- Lenka Pitoňáková, ZŠ s MŠ Jarná, Poprad, Slovakia
Εγγεγραμμένοι μαθητές : 183
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται: Chat, email, MP3, TwinSpace, Άλλο λογισμικό (Powerpoint, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια), Ημερολόγιο του έργου
Γνωστικά Πεδία: Ξένη Γλώσσα, ΤΠΕ,
Στόχοι: Ενεργοποίηση κινήτρων για βελτίωση της ξένης γλώσσας, εξοικείωση με τη μέθοδο Project.
Διάρκεια του έργου ένα σχολικό έτος.
Αναμενόμενα αποτελέσματα: Κίνητρα βελτίωσης ξένης γλώσσας, Εξοικείωση με ΤΠΕ (Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών)
Παιδαγωγική Αξία του έργου: Οι μαθητές αποκτούν περισσότερες γνώσεις για την κουλτούρα και την καθημερινή ζωή σε άλλα μέρη της Ευρώπης, την μείωση των προκαταλήψεων.
2) Was macht mich glücklich? Τι με κάνει ευτυχισμένο?
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98378
Γνωστικά Πεδία: Γλώσσα και Λογοτεχνία, Διαθεματικό πρόγραμμα, Θέατρο, Ξένες Γλώσσες, Ψυχολογία, Καλές Τέχνες
Γλώσσες: DE – EL – PL – TR Γερμανικά, Ελληνικά, Πολωνικά , Τούρκικα
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται: email, TwinSpace, Άλλο λογισμικό (Powerpoint, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια), Δημοσίευση στο Διαδίκτυο, Ημερολόγιο του έργου, Φόρουμ
Στόχοι: Να γίνουν οι εμπλεκόμενοι (μαθητές και καθηγήτρια) πιο ευτυχισμένοι, να χαίρονται που είναι στο σχολείο, να το λατρέψουν και να νιώσουν πιο αισιόδοξοι για τη ζωή και το μέλλον τους. Τι είναι η ευτυχία; Τι είναι ευτυχία για μένα, για σένα για μας;
Ερευνητικά Ερωτήματα που απαντήθηκαν:
- Υπάρχει μάθημα της ευτυχίας; Σε ποια κράτη διδάσκεται, πόσο συχνά και ποια η ύλη του;
- Υπάρχουν ευτυχισμένες στιγμές στο σχολείο; Aν ναι σε ποιες αρχές ή αξίες στηρίζονται;
- Αν η ευτυχία ήταν έργο τέχνης/λογοτεχνικό έργο/τραγούδι/ποίημα/ ποιο θα ήταν και γιατί;
- Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να είναι κάποιος ευτυχισμένος; Υπάρχει ευτυχία χωρίς υγεία;
- Αν η ευτυχία ήταν φωτογραφία ή αφίσα τι θα απεικόνιζε;
Συνεργάτες – καθηγητές του έργου είναι Εξι (6) :
- Eleni Tsaroucha, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Romana Dudzic, Zespół Szkół w Gołkowicach – Gimnazjum im. Porucznika Pilota Franciszka, Surmy, Poland
- Kirikou Evangelia, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Roula Kechri, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Magdalena Herbeć, Gimnazjum Samorządowe im. Polskich Noblistów w Międzyborzu, Poland
- gökben savda, MEV Koleji Özel Büyükçekmece Okulları, Turkey
Συμμετέχοντες μαθητές είναι 38
3) ” BACK TO SCHOOL” = «Πίσω στο σχολείο»
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98378
Γλώσσα Εργασίας : Αγγλικά
Στόχος : Συμπαράσταση & Αλληλεγγύη στα παιδιά της Συρίας
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται: Chat, email, MP3, TwinSpace, Άλλο λογισμικό (Powerpoint, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια), Ακουστική διάσκεψη, Βίντεο διάσκεψη, Δημοσίευση στο Διαδίκτυο, Εικονικό περιβάλλον εκμάθησης (κοινότητες, εικονικές τάξεις, …..), Ημερολόγιο του έργου, Φόρουμ
Γνωστικά Αντικείμενα : Ξένη Γλώσσα, Δικαιώματα των παιδιών, ΤΠΕ
Συνεργάτες καθηγητές εβδομήντα επτά (77) :
- leyla TEKİN OLCAŞÖZ, yol-iş sendikası ortaokulu, Turkey
- Glykeria Gouvatsou, 11th Lyceum Peristeriou, Greece
- Doroteya Georgieva, 137 SOU “Angel Kanchev”, Bulgaria
- Eleni Tsaroucha, 1st Gymnasium of Chalkida, Greece
- Radostina Toneva, 35 SOU ”Dobri Voinikov”, Bulgaria
- Sofia kantaraki, 3rd Junior High School of Volos, Greece
- Ivanina Gaydova, 3rd Primary School “Dimitar Blagoev”, Bulgaria
- Joao Fernandes, Agrupamento de Escolas nº 1 de Beja, Portugal
- Wolfgang Fischer, Alexander-von-Humboldt-Schule (Comeniusschule mit Ganztagesbetreuung),
- Germany
- Vilija Susisnkiene, Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla, Lithuania
- Tarchila Alina Cristina, ANDREI MURESANU SCHOOL, Romania
- Josef Brunsteiner, Bundesgymnasium Salzburg- Nonntal, Austria
- Michael Huber-Kirchberger, Bundeshandelsschule und Bundeshandelsakademie Linz, Austria
- Anzhela Ilieva, CDG Zname na mira, Bulgaria
- Emese Erdei, COLEGIUL CSIKY GERGELY, Romania
- MIHAELA ANTON, Colegiul Economic “Dimitire Cantemir”, Romania
- Mariela Camelia Lica, Colegiul National Traian, Romania
- Francesca Diaconu, Colegiul Tehnic Alexe Marin, Romania
- RUCK Monique, Collège Georges Holderith, France
- ARAUJO Maria, Collège Henri Sellier, France
- vanessa bastanti, Collège Le Riberal , France
- Antonio Zamora Ubeda, CP SAN BARTOLOME, Spain
- Carlos Ribeiro, EB Marinhas do Sal, Rio Maior, Portugal
- Elisabeth DOVEZE, Ecole primare Atlantis, France
- Joaquim Duarte, Escola Básica 2.3 Gomes Teixeira, Armamar, Portugal
- Rubina Silva, Escola EB1/PE Visconde Cacongo, Portugal
- Chafika Bensadok, Essex Primary School, United Kingdom
- Kameliya Hristova, Hristo Botev Secondary School, Bulgaria
- Andrea Mennella, I CDS “San Filippo” di Città di Castello / International Primary School “San
- Filippo” , Italy
- Massimo Presciutti, ICS “Centro Storico-Pestalozzi” di Firenze, Italy
- Armanda Magioncalda, ICS di Staglieno, Italy
- Carlos José Sempere Blesa, IES Pedro Álvarez Sotomayor, Spain
- Francesca Innone, ISTITUTO COMPRENSIVO “RENATO MORO”Scuola Primaria “Renato Moro”, Italy
- Giuseppe Granato, Istituto Comprensivo di Arcevia, Italy
- Paola Masciulli, Istituto Comprensivo Marconi-Oliva, Italy
- Riccardo Ricceri, Istituto Comprensivo Statale “Francesco Severi” di Arezzo – Scuola Primaria “A.
- Curina”, Italy
- Giuseppe FAVILLA, Istituto Statale Istruzione Superiore “Giulio Natta”, Italy
- Pasquale Gravina, ITE Paritario “Pitagora College”, Italy
- Giuseppa Borzì, ITIS “G. Ferraris”, Italy
- Patrizia Roma, ITTS “A. Volta”, Italy
- Jolita Morkūnaitė, Kaisiadorys Art School, Lithuania
- Valeria Floris, Liceo Scientifico e Artistico Statale “G. Marconi”, Italy
- Serenella Liliana Dinu, Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balas Soter”, Romania
- ION SORIN BORA, Liceul Teologic Tg Jiu, Romania
- Simona Valcan, LICEUL TEORETIC IRIS, Romania
- MICHALEWSKI Czeslaw, Lycée Jean-Pierre Vernant de Sèvres, France
- Kovács Éva, Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet
- Almási Tagintézménye, Hungary
- Nataša Sajko, Medicinska škola Varaždin /School for medical professions, Croatia
- Bisera Stoeva, ODZ , Bulgaria
- Tatjana Gulič, OŠ Preska, Slovenia
- IULIA ISTRATE, PALATUL COPIILOR BISTRITA, Romania
- Bożena Boleska, Primary School No 202 , Poland
- Drew Buddie, Royal Masonic School, United Kingdom
- Preda Ileana, School MIRCEA SANTIMBREANU, Romania
- Alfons Birner, Schule an der Haveldüne (8. Integrierte Sekundarschule Berlin-Spandau), Germany
- Ioana Moise, Scoala cu clasele I – VIII Clondiru, Romania
- Silvia Ciocirlan, Scoala cu clasele I-VIII Nr.1 Floresti, Romania
- Simona Bulimac, Scoala Gimnaziala Gheorghe Tatarascu, Tirgu-Jiu, Romania
- Isabel Gechi Bandrabur, Scoala nr. 194 “Marin Sorescu”, Romania
- Tsvetlina Miteva, SOU “Vasil Levski”, Bulgaria
- Mirosława Zaremba, Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Lucynowie, Poland
- Wioleta Pilecka Beata Kwiczak, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza, Poland
- Joanna Lukawska, Szkoła Podstawowa nr 316 im. Astrid Lindgren, Poland
- A Vergne, UPF, France
- Paula de Vlaming, Wereldwijs, Netherlands
- Malgorzata Lipinska, Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Publicznego, Poland
- Maria Mendela, Zespół Szkół Ekonomiczno-Chemicznych w Trzebini, Poland
- Aleksandra Peciak, Zespół Szkół Ekonomicznych im Oskara Langego, Poland
- Magdalena Goc, Zespół Szkół Szkoła Podstawowa im. K. Odnowiciela i Gimnazjum w
- Pobiedziskach, Poland
- Ewa Gajek, Zespół Szkół Zawodowych w Bogatyni, Poland
- milada kristinova, Základná škola Dr.J.Dérera, Slovakia
- Rima Apanavičiūtė, Šakių rajono Griškabūdžio gimnazija, Lithuania
- Georgios Kotsonis, ΓΕΛ Κάτω Μηλιάς , Greece
- Johanna Chardaloupa, ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, Greece
- Stanimir Baev, Природоматематическа гимназия “Акад. Никола Обрешков”, Bulgaria
- Bogdana Hristova, “Joan Ekzarh” Language School, Bulgaria
Δεν συμμετέχουν μαθητές στο συγκεκριμένο έργο.
The regime in SYRIA has destroyed 4000 schools, and displaced 6.5 million people. The number of students who are not able to attend school is estimated at 2 million people.— UN reports say that an estimated two million Syrian kids are with no school. Reasons are: destruction of schools, fear of leaving home ,ETC..Something must be done by us as we claim to be civilized and respect human rights.